ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩς ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κυριακή 28 Απριλίου 2013


Υγιεινό Πρωινό» στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας

    
Την Πέμπτη 25/4/2013 διοργανώθηκε με επιτυχία το «Υγιεινό Πρωινό» στο προαύλιο του 4ου Δημοτικού σχολείου Αμαλιάδας. Στα πλαίσια του τέταρτου μέρους του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο "Άσκηση και υγιεινός τρόπος διαβίωσης" τα παιδιά των δύο τμημάτων της Α΄ τάξης, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, προετοίμασαν και πήραν το πρωινό τους στο προαύλιο του σχολείου.

     Ο υπεύθυνος του προγράμματος, καθηγητής φυσικής αγωγής Φρεζάδος Παναγιώτης και οι δασκάλες των μαθητών/τριών Χρυσανθακοπούλου Ελένη και Καραΐσκου Μαρία, μέσω αυτής της βιωματικής δραστηριότητας, προσπάθησαν να τονίσουν την ιδιαίτερη σημασία που έχει το σωστό πρωινό αλλά και το δεκατιανό στην παιδική ηλικία, τόσο για την ανάπτυξη και την υγεία τους, όσο και για την μετέπειτα διατήρηση της υγείας τους. Οι μαθητές/τριες έδειξαν για άλλη μια φορά, ότι αυτού του τύπου οι δραστηριότητες, οι οποίες επιτρέπουν την εργασία σε ομάδες, προκαλούν την ενεργό συμμετοχή τους και αυξάνουν την αυτοεκτίμησή τους. Επίσης, είναι γνωστό ότι η επανάληψη τέτοιων δραστηριοτήτων είναι δυνατόν να έχουν θετικά αποτελέσματα στο επίπεδο των στάσεων των παιδιών.

     Αξίζει να σημειωθεί ότι με προσκλήσεις που τα ίδια έφτιαξαν, τα παιδιά κάλεσαν και τους γονείς τους σε αυτή τη δραστηριότητα. Αρκετοί γονείς ανταποκρίθηκαν, συνεργάστηκαν με τους εκπαιδευτικούς και μάλιστα συμμετείχαν ενεργά μαζί με τα παιδιά τους στη ροή της δραστηριότητας. Η στήριξη και η αμέριστη βοήθεια του διευθυντή του σχολείου κ. Κοκκόση Πέτρου σε όλη τη διάρκεια αυτής της προσπάθειας ήταν πολύ σημαντική.

    Τα παιδιά ευχαριστημένα, εξέφρασαν την επιθυμία τους να γίνονται πιο συχνά τέτοιες δραστηριότητες!            

 

 

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Στείλαμε επιτέλους τα γραμματάκια μας!!
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας "Ένα γράμμα για την Ιωάννα" οι μαθητές των δύο τμημάτων της Πρώτης, έγραψαν το γραμματάκι τους και το επιμελήθηκαν με πολλή αγάπη για να το στείλουν σε κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο(οι μανούλες βέβαια κέρδισαν στην πλειοψηφία των μαθητών!). Είχαμε υποσχεθεί ότι θα πηγαίναμε όλοι στο ταχυδρομείο της πόλης μας για να ξεναγηθούμε εκεί, αλλά και για να ταχυδρομήσουμε τα γραμματάκια μας!Να δούμε από κοντά πώς στέλνουμε ένα γράμμα, ποιος το παραλαμβάνει και πώς καταλήγει στον αποστολέα.Η μέρα λοιπόν αυτή έφτασε και έτσι ξεκινήσαμε την Παρασκευή από το σχολείο μας με προορισμό μας το ταχυδρομείο. Φτάνοντας εκεί μας υποδέχθηκε η κυρία Τζένη, η οποία ανέλαβε να ξεναγήσει τα παιδιά στους χώρους του ταχυδρομείου και να τους εξηγήσει με κάθε λεπτομέρεια τι χρειαζόμαστε για να ταχυδρομήσουμε ένα γράμμα. Έδειξε στους μαθητές τη διαδικασία και τους παρότρυνε να τοποθετήσουν μόνοι τους το γραμματόσημο στο σωστό σημείο, ενώ αργότερα μας έδειξε πώς σφραγίζουμε τα γράμματα.Στη συνέχεια οι μαθητές μας έριξαν το γραμματάκι τους στο ειδικό κίτρινο κουτί που βρίσκεται έξω από τα ταχυδρομείο. Από εκεί θα παραλάβει τα γραμματάκια μας ο υπάλληλος για να τα διανείμει στα σπίτια μας.Οι φωτογραφίες παρακάτω περιγράφουν όλη την παρουσία των μικρών μας μαθητών εκεί.
 




 
 
Πηγή: από το blog των μαθητών της πρώτης τάξης

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

                                           ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΕΚ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ

Οι μαθητές της Ε2 τάξης του σχολείου μας με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Παυλοπούλου Χρυσούλας συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό ''Δημιουργώ εκ του μηδενός''.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενεργείας και Κλιματικής Αλλαγής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού προκήρυξαν αυτό τον Διαγωνισμό Τέχνης με θέμα «Δημιουργώ εκ του μηδενός», ο οποίος απευθύνεται στους μαθητές των Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων και στους μαθητές όλων των τάξεων των Γυμνασίων όλης της χώρας.

Ο Διαγωνισμός έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει μέσω της τέχνης τους μαθητές στο πως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση των απορριμμάτων και συγκεκριμένα στην συνειδητοποίηση της αξίας της ανακύκλωσης. Οι μαθητές κλήθηκαν να σχηματίσουν ομάδες των 2 έως 4 ατόμων προκειμένου να δημιουργήσουν τρισδιάστατα έργα με διαστάσεις όχι μεγαλύτερες από 50x50x50 εκ. και όχι μικρότερες από 10x10Χ10 εκ. χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά από πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί κλπ. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επέμβουν στα υλικά τους χρησιμοποιώντας μέρος αυτών ή να αλλάξουν το χρωματισμό των υλικών με ξυλομπογιές, τέμπερες, λαδοπαστέλ, μολύβι, μαρκαδόρους κλπ.
Ιδού μερικά από τα έργα τους:
 





 

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013


Μουσείο Αρχαίων Ελληνικών
 
Οργάνων και Παιχνιδιών & το
Μουσείο Αρχαίας
 
Ελληνικής Τεχνολογίας

 

Το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ θα επισκεφθούν σε λίγες ημέρες οι Ε΄ και Στ΄ τάξεις του Σχολείου μας.
Το συγκεκριμένο μουσείο λειτουργεί στο Κατάκολο υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου, στο κτίριο Λάτση δίπλα στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ και περιλαμβάνει 42 αρχαιοελληνικά μουσικά όργανα συνοδευμένα με λεπτομερείς περιγραφές και διαγράμματα κατόπιν έρευνας, μελέτης και κατασκευής του Κώστα Κοτσανά.
Τα όργανα (μερικά από τα οποία παρουσιάζονται στον ιστότοπο www.kotsanas.com) είναι πλήρως λειτουργικά και η κατασκευή τους βασίζεται στην αρχαία ελληνική γραμματεία και τις αγγειογραφικές απεικονίσεις.
Μερικά από τα εκθέματά της είναι: το μονόχορδο, ο ελικώνας και το σύντονο του Πυθαγόρα, με τα οποία ο σπουδαίος φιλόσοφος μελέτησε τις μουσικές κλίμακες και απέδειξε τις μαθηματικές σχέσεις που τις καθορίζουν. Η λύρα του Ερμή, το πρώτο έγχορδο όργανο με ηχείο από καύκαλο χελώνας και δέρμα βοδιού, βραχίονες από κέρατα κατσίκας και χορδές από έντερα προβάτου. Η μεγαλοπρεπής κιθάρα του Απόλλωνα, ένα τεχνολογικά πολύπλοκο όργανο με εξισορροπητικά βάρη, έκκεντρα περιστρεφόμενες προεξοχές τεζαρίσματος και χαλάρωσης των χορδών, ελαστικό υποστηρικτικό μηχανισμό για κυματιστό ήχο και μια ρυθμιζόμενη γέφυρα αλλαγής των μουσικών φθόγγων. Η πανδούρα, ο πρόγονος όλων των σύγχρονων εγχόρδων με τάστα (όπως το λαούτο, το μπουζούκι, ο μπαγλαμάς, κ.ά.). Η περίφημη ομηρική φόρμιγγα και η αρχαϊκή κιθάρα, η διονυσιακή βάρβιτος, η κιθάρα του Ορφέα, η πηκτίς της Σαπφώς, το τρίγωνο, η σαμβύκη, ο ελικών του Πτολεμαίου κ.ά. συμπληρώνουν τα έγχορδα αρχαιοελληνικά όργανα. Ο αυλός, ο δίαυλος, ο άσκαυλος, η σύριγξ του Πανός, η σάλπιγξ, το τύμπανο και το ρόπτρο, τα κύμβαλα, τα κρόταλα, το σείστρο, το κρουπέζιο, η ψιθύρα και το χαλκεόφωνο είναι μερικά από τα πνευστά και κρουστά . Τέλος η επιβλητική ύδραυλις του Κτησιβίου, το πρώτο παγκοσμίως πληκτροφόρο όργανο, δεσπόζει στο τέλος της έκθεσης, από την οποία οι επισκέπτες μπορούν να ακούσουν το τραγούδι του Σείκιλου, το αρχαιότερο πλήρως σωζόμενο αρχαιοελληνικό μουσικό κείμενο.


Στην ανατολική πλευρά της κεντρικής πλατείας του Κατακόλου, απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό λειτουργεί (υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου) το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας όπου εκτίθενται 250 περίπου αξιόπιστα και λειτουργικά ομοιώματα εφευρέσεων των αρχαίων Ελλήνων. μετά από 20χρονη έρευνα, μελέτη και κατασκευή του Κώστα Κοτσανά. Πρόκειται για το πληρέστερο και το πλέον αξιόπιστο μουσείο του είδους του παγκοσμίως. Εγκαινιάσθηκε στις 11 Μαρτίου 2011 από τον ομότιμο καθηγητή του Ε.Μ.Π και πρόεδρο της ΕΜΑΕΤ Θεοδόση Τάσιο.

Σκοπός του μουσείου είναι να αναδείξει αυτή τη σχετικά άγνωστη πτυχή του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων και να αποδείξει ότι η αρχαιοελληνική τεχνολογία λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας.

Τα εκθέματα συνοδεύονται από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό (στα ελληνικά και αγγλικά) ενώ πολλά από αυτά είναι διαδραστικά. Η έκθεση (ταξινομημένη σε ενότητες) ακολουθεί όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις της Παιδαγωγικής και Μουσειακής Αγωγής ώστε να δρα πολυεπίπεδα ως προς το μέγεθος της αρχαίας ελληνικής τεχνολογικής σκέψης και τεχνικής τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων όσο και στο ευρύτερο κοινό.

 
 

 

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013


7ος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά για μαθητές Δημοτικού Σχολείου «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο 7ος Μαθητικός Διαγωνισμός της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, για μαθητές Δημοτικού Σχολείου, με θέμα «Παιχνίδι και Μαθηματικά» θα διεξαχθεί στις 5 Απριλίου 2013, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές των Ε' και ΣΤ' τάξεων, κατά τις ώρες 08.15 έως 10.15, με σχετική τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών είναι προαιρετική.

Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Τα πρωτάκια μας με τη συνοδεία των δασκάλων τους Ελένης Χρυσανθακοπούλου και Μαίρης Καραΐσκου επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αμαλιάδας. Μάθετε περισσότερα για την επίσκεψή τους κάνοντας κλικ εδώ!

Παγκόσμια ΗμέραΠαιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

 

 
.....«θα ήταν θαυμάσιο εάν υπήρχε ένα βιβλιόδεντρο. […] Είναι τόσο απλό να πετάξουν με το αεροπλάνο μερικοί κηπουροί, με αποστολή να φυτέψουν βιβλιόδεντρα σε κάθε χώρα και να χρησιμοποιήσουν ένα μαγικό λίπασμα, ένα λίπασμα τόσο μαγικό που να κάνει τα βιβλία να μεγαλώνουν σε μια κοινή γλώσσα κατανοητή από όλους τους ανθρώπους.» Γιέλα Λέπμαν


Στις 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα ( International Board on Books for Young People- IBBY) το 1966.

Είναι ίσως μια καλή ευκαιρία να έρθουν τα παιδιά πιο κοντά στο βιβλίο, το οποίο ανοίγει τους ορίζοντες και καλλιεργεί το πνεύμα. Σε μια εποχή που το ιντερνέτ και η τηλεόραση έχουν καταστρέψει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, ειδικά στα παιδιά, η ανάγνωση είναι ένα παράθυρο, ένας τρόπος έκφρασης και ζωής.